Oversigt og Tidsplan

Vejen til det endelig produkt har været lang og kringlet. Følgende tidsplan skaber derfor en overordnet forståelse for forløbet:

  • Juni – August 2016
    • Jeg møder instruktør Stefan Pellegrini for første gang ved at pitche et projekt for filmskolen Super 8’s elever. Vi  bliver enige om at påbegynde et samarbejde.
  • September – December 2016
    • Stefan og jeg arbejder kreativt sammen på at skabe et produkt med udgangspunkt i mit kunstneriske virke. Jeg begynder at skrive poesien. Jeg skriver et værk for strygekvartet, som inkorporerer min poesi i en musikalsk form for orkestreret kollage. 
    • Dette bliver udgangspunktet for den kunstneriske inspiration til hele værket.
  • Januar – Maj 2017
    • Stefan trækker sig fra den kreative proces og er nu kun kreativ konsulent. Det er min opgave på egen hånd at finde ind til den kunstneriske intention og få skrevet et manuskript, som bedst muligt udtrykker intetionen. Jeg arbejder på musik og manuskript men må erkende, at jeg mangler erfaring med manuskriptskrivning.
    • Til trods for at mit grundmateriale er rigtig godt, så mangler den noget for at nå det niveau, som jeg ønsker.
  • Juni – August 2017
    • AUT viser interesse for værket, og vi begynder et rådgivningsmæssigt og financielt støttet samarbejde. Jeg begynder at skrive fondansøgninger, da jeg er primusmotor på værket.
  • September – December 2017
    • Dramatiker Jeppe Due og jeg påbegynder samarbejdet. Stefan Pellegrini tilknytter folk som kan fondraise, så jeg kan fokusere min energi på den kreative proces. Jeppe begynder at forstå mine ideer og intentioner og synes, at de grundlæggende er rigtig gode, men der skal bare arbejdes på at skabe en intensivering i narrativet. Vi holder således fast i min form og mine ideer og bygger videre på det sceniske format ud fra dette.
  • Januar – Februar 2018
    • Manuskript og betamusik ligger færdigt. En intensiv fondraisingprocess begynder, hvor alle involverede udelukkende koncentrerer sig om dette.
  • Marts – Maj 2018
    • Scenograf og instruktør bliver tilknyttet, og vi begynder at videreudvikle på det sceniske produkt og realiseringen af dette.